Két év múlva - 2011-től - már új szabályozás szerint kell kiszámolni a járművek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását. Míg 2010-ben a jelenlegivel azonos, tehát a motor hengerűrtartalma alapján határozzák meg a biztosítást, addig egy évvel később már az erőforrás teljesítménye lesz a döntő.
A jogszabályban szereplő indoklás szerint az újabb változtatást az teszi szükségessé, hogy egyre kisebb hengerűrtartalommal tudják a motorok ugyanazt a teljesítményt nyújtani, a nagyobb teljesítmény pedig általában nagyobb veszéllyel és több kárral is jár.
Jelenleg hat kategória létezik: 850 köbcenti alatti, a 851-1150 köbcenti között, 1151-1500 köbcentiig, 1501-2000-ig, 2001-3000-ig, illetve 3000 köbcenti feletti motoroké.
Ehhez képest a teljesítmény alapú besorolása a következőképp alakul majd a személygépjárműveknél: 37 kW alatt, 38-50 kW között, 51-70, 71-100, 101-180 kW, illetve 180 kW fölött. (1kW= 1,36 lóerő) Ezekkel az új besorolási sávokkal nyilvánvalóan a nagy teljesítményű járművek tulajdonosai járnak majd a legrosszabbul.
A teljesítménybesorolás az alapdíj megállapításához kell, a kedvezményre jogosító bonus-malus besorolás továbbra is marad. 10 bonus, azaz pozitív és 4 malus, vagyis negatív fokozatból áll. Ezentúl is kilenc hónapig kell biztosítottnak lenni, hogy eggyel magasabb bonust kapjunk, a malust az előző év eseményei határozzák meg. Ez azonban már nem mindenkinél január 1-től december 31-ig tart, hiszen a kötelező jövőre már magához a biztosítás megkötéséhez - elméletben az autóvásárláshoz - kapcsolódik.